- Smink♥


Jag sminkar mig varje dag jag gör de för att jag tycker de är,  Dels kul och så trivs jag med mig själv i smink.
Jag har testat många olika sätt att sminka mig på. Testat många märken och man märker skillnad! Jag är ingen expert men jag säger vad jag personligen tycker.

Ni som annvänder foundation så ska man helst använda en matt sådan, så att ni slipper ett glansigt/"svettigt" resultat. När man annvänder en matt foundation så får ni ett väldigt naturtroget resultat.

Solpuder Vill man ha ett lite mer sminkat utseende, då det finns lite skimmer i looken, så kan man annvända "shimmer-pouder", och det finns i de flesta märken. Det är jätte fint på sommaren.  Om ni vill ha ett mer enkelt utseende, så kan annvända ett matt puder i lagom mängd.

ögonskuggor, Jag tycker det är super coolt med dom som vågar och gör de fint med massa färger. Jag själv kan inte och därför skulle jag inte våga mig på det. Men lite färger gör en grym effekt på ögonen. Ett märke som har mänder med fina färger är  make-up store. 

Min favorit som jag har haft någragånger är smokie. De är så snyggt riktigt 
Så här gör du , blir skit snyggt om man gör rätt!
 

-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0