små tjejers dåliga självförtoende

jag ser mer och mer att barn blir tonåringar tidigare och tidigare. Jag ser i skolan och ute och små tjejer som inte är mer än 11 sminkar sig, röker och klär sig äldre.
Jag kanske inte är så gammal 16 år.  Nu när jag tänker tillbaka några år, visst jag börja sminka mig ganska tidigt 12 år kanske. Då var det inte många av mina vänner som sminka sig. Näst in till ingen av dom.  Jag och några satt en dag på Donken och tjuv lyssna på ett gäng tjejer som prata om Hur man skulle sminka sig o att dom va tjocka..osv, och så börja dom prata om skönhets operationer, Läppförstoring först och främst.
 Jag tycker inte att de är något fel med skönhets operationer men när man inte är mer är 11 och sitter om pratar om sån blev jag lite fundersam. 
Alla tjejer har väl haft en Barbie även om man inte lekte med den så har man iaf haft en? Barbien är smal , stora tuttar och  lång.. Den ska se ut som en kvinna trotts som den ser ut. De är inte konstigt att tjejers självförtroende blir sämre. Om en Barbie skulle vara en riktig människa så skulle hon vägt 37 kg , hon skulle vara 175 lång och haft en C-D kupa. Och om man tittar riktig noga så har dom till och med gjort så man ser nyckelbenen på dockorna .
Alla teve program som går på tven de är de ena programmet efter de andra som handlar om skönhet och Make over.  Så kollar man på dom flesta STORA bloggarna, som gör tex. läppförstoring.
 Jag tycker egentligen inte de är fel. Jag skulle själv villja göra de. Men saken är den att dom tjejerna som Ser upp till dom här tjejerna är ju dom som är 11-12 år. Så börjar dom få dåligt självförtoende redan då.
Jag tycker iaf inte att de är så konstig att tjejer har sina komplex över sina kroppar..
När allt i deras vardag påminner om hur perfekt man ska vara.


-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0