Håret

Gör aldrig de misstaget jag gjorde !
Jag hade en jätte fin hårfäg och hade långt fint hår. Asso de va grymt långt..
Men sen blev man äldre hitta till plattången och färgningar..
Jag överdriver inte när jag säger att jag har färgat mitt hår minst 50 gånger .. de skulle inte ens förvåna mig om de va dubbelt så mycket mer. men jaja, saken är den att jag förstörde mitt fina hår!

Jag blondera, blev missnöjd blondera igen blev missnöjd, färga brunett igen . De skifta i grönt jag färga igen o igen. Sen ville jag testa att bli ljus igen o igen ångra mig osv.

Jag lät aldrig håret vila och på de platta jag håret varenda dag minst tre/två gånger om dagen !
Det sluta med att från att ha hår som va till midjan blev hår till axslarna.
Tro mig jag va förstörd men de va håret med. jag hade inge piggmänt kvar ihåret så de såg ständigt slitet ut.

Så jag skaffa löshår pga. att jag hata mitt korta håår. Löshår har jag haft sen ett och ett halft år tillbaka. Så jag hade de långt innan  de blev en ''trend'' men what ever.
Tro inte att jag lärde mig av de här.. neej jag är så pass envis och älskar förendringar så jag gick på färgningen igen o igen o igen , jaa de blev ett antal gånger.
Så jag fick klippa av de igen den biten som hade växt ut.

Men nu har jag hittat en frisör som är BÄST ! han har fått mig att inse att inte färga mer  han la i nen toning sist och sen dess har jag inte färgat håret.
Har inte lyssnat på någon om mitt hår för har tyckt alla låter skit flummiga och de har inte funkat.. Men han ger mig produkter som funkar för mig . Dyra men dom funkar o han är en bra frisör.

Igentligen vill jag skippa löshåret. Men tro mig jag kan inte !! de är som en drog , jag är så pass van att ha de pga att jag har haft de varje dag i 1,5 år. Så de är en vana.
BÖRJA ALDRIG MED LÖSHÅR ! mitt tips man fastnar i de..
Håret kommer växaa fortare om jag slutar med de men jag försöker så gott jag kan att hoppa överlöshåret men de är svårt.

så de innebär att mitt hår har gått igenom mycket. Jag har haft de var varit de flästa hårfärgerna.
Och nu annvänder jag produkter som verkligen fungerar!  Och följer mina instruktigoner jag fått av min frisör.

Men jag må säga att jag har lärt mig grymt mycket om färgninge under alla gånger jag färget de, hur man ska göra för att få en viss färg och vad som blir skit snyggt !
De är ju ett pluss, men fick offra håret tyvärr..

Mina tips är att;
Tvätta inte håret allt för ofta, låt håret bli fettigt håret mår bra av det !

annvänd värmeskydd när du plattar håret.

Färga förfaan inte håret förofta !!

Om frisören säger att ditt hår är slitet, klipp ALLT de som är slitet då. De kommer se super fräscht ut sen

Inpackning 1 gång i veckan.

Detta har jag prövat och mitt hår mår mycket bättre nu ! De gick ifrån helt förstört till näst in till friskt.
Detta annvänder jaag , Superbra verkligen !!



-

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0