- Att döma folk




Det är ganska lätt att man dömmer folk innan man lär känna dom.
Oftast tror jag att man får höra så mycket skit snack. Folk är grymt duktiga på att
snacka skit.
De är klart att man blidar en dålig uppfattning man bar få höra de
dåliga sidorna om personen och inte riktig fått sin egna uppgfatting.
Alla människor har dåliga och bra sidor.
Det är för lätt att döma folk på förhand. Det är synd det kan bli så fel när man väl
själv ska lära känna den personen och sen visar sig vara helt tvärt om än vad man har hört.

Självkart är det svårt att låta bli att tycka illa om någon som man bara få höra dåliga saker om.
Men jag har varit med om så pass många gånger då jag bildar en annan, egen, uppfattning av folk.

Värre är nästan när folk sitter och lägger sig i och snackar skit om någon dom inte känner ?
Vad får man ut av de och vad spalar de för roll om man än inte känner den?



-
Postat av: Jonna

Jag håller med så de skriker om det på denna punkten vet själv hur det är faktiskt ;) :P

2010-01-19 @ 10:23:25
URL: http://jonnavkn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0